ساده، سبز ، آسمانی

حرف هایی برای گفتن

حرف هایی برای گفتن

ساده، سبز ، آسمانی

از امام رضا ع چه بخواهم ...؟

جمعه, ۲۱ تیر ۱۳۹۸، ۰۱:۵۴ ب.ظ


این سوال، برای خیلی ها مطرح می شه که وقتی به حرم رفتیم از حضرت چه بخواهیم؟

جدا از اینکه خودشان فرمودند هرچه می خواهید از ما بخواهید حتی نمک طعامتان را، اما یک نکته کلیدی هست که باعث میشه وقتی وارد حرم میشیم برای عرض حاجت دست و پای خودمان را گم کنیم.

اون مطلب کلیدی همون قانون نانوشته ایست که در دل هر انسان عاقلی وجود دارده و نباید فراموش کنیم

براساس این قانون، انسان وقتی نزد انسان بزرگی میره نباید خواسته های کوچکی داشته باشه. اگه به این دونکته ای که تقدیم می کنم توجه کنید، حتما زیارتتان از این به بعد متفاوت میشه:

1- هرچقدر امام رضا علیه السلام را میشناسید به اندازه ای که در حد ایشان هست در خواست کنید. خواسته های شما کاملا نشون میده که چقدر ایشون را میشناسید و جایگاهشون برای شما چقدر بزرگه!! پس این دفعه که حرم مشرف شدی چیزی رو در خواست کن که با عظمت امام تناسب داشته باشه

2- آدمای باکرامت و بزرگ هیچ چیزی یادشون نمیره. پس معنا نداره که هر دفعه یک خواسته تکراری از ایشون داشته باشیم. چون هم یادشون میمونه و هم قدرت عطا دارند . اینکه هر دفعه میریم حرم و همش همون دعاهای تکراری همیشگی رو به لب میاریم، نشانه ی چی میتونه باشه؟ این تکرار ها علامت اینه که ما هیچ تغییری در زندگی نداریم. همونی هستیم که هستیم. وقتی نزد امام رضا رفتیم باید تغییری در ما ایجاد بشه باید بزرگ بشیم تا بتونیم به محضر بزرگان برسیم. اگر تغییری نداشتیم نباید انتظار توجه داشته باشیم. خیلی خودمونیش این میشه که به ما میگن تو همونی نیست که چنددفعه قبل هم اومدی و همینا رو خواستی؟؟ اون وقت از خجالت باید اب بشیم! مخصوصا اگر از دفعه قبل وضعیتمون بدتر شده باشه.

پس ...

پیش بزرگی مثل آقا امام رضا علیه السلام نه چیز کوچک درخواست کن و نه چیز تکراری!

حرم رفتی ماروهم فراموش نکن یاعلی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۱
ابوالفضل رضی نتاج

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی